התגייסות הח"כים לא הועילה: עתיד גבעת עמל לוט בערפל

    שרון פרץ: "אני בתו של דוד אלפסי. אנחנו שם משנת 47. נזרקנו בדצמבר בפינוי אלים ואכזרי. נולדתי וגרתי שם. מאז הפינוי הילדים בטיפול פסיכולוגי. הרווחה איימו שיקחו לי אותם. אנחנו אנשים עובדים אבל השכירות שוחקת
    איתי גדסי No Comments on התגייסות הח"כים לא הועילה: עתיד גבעת עמל לוט בערפל

    הצעת דיור חליפי הייתה רגע לפני אישור, אלא שחוסר הסכמה בין המשרדים עצר את התהליך • שרון פרץ: "אנחנו שם משנת 47. נזרקנו בדצמבר בפינוי אלים ואכזרי. נולדתי וגרתי שם. מאז הפינוי הילדים בטיפול פסיכולוגי. הרווחה איימו שיקחו לי אותם"

    צילום: Tomer Neuberg/Flash90
    שרון פרץ: "אני בתו של דוד אלפסי. אנחנו שם משנת 47. נזרקנו בדצמבר בפינוי אלים ואכזרי. נולדתי וגרתי שם. מאז הפינוי הילדים בטיפול פסיכולוגי. הרווחה איימו שיקחו לי אותם. אנחנו אנשים עובדים אבל השכירות שוחקת
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הצעת החוק להבטחת דיור חלופי לתושבי גבעת עמל, של ח"כ שולי מועלם רפאלי, ח"כ דב חנין ואחרים, לא עברה היום לקריאה ראשונה בוועדת הפנים בראשות ח"כ דודי אמסלם, מאחר ולא הושגו הבנות עם משרד המשפטים ומשרד האוצר.

    הסכמות אלה היו תנאי לקידום החוק בעת שאושר בוועדת שרים. על מנת לקדם השגת הבנות כאלה הקים יו"ר הוועדה ח"כ דודי אמסלם צוות מו"מ בראשות ערן ניצן ממשרד האוצר, בהשתתפות שלושה נציגי שכונת עמל, משרד המשפטים, רמ"י וח"כ שולי מועלם רפאלי, שאמור להגיע להסכמות עד פתיחת מושב החורף של הכנסת.

    יו"ר הוועדה, ח"כ דודי אמסלם: "אשמח אם צוות המו"מ עליו סיכמתי עם האוצר יגיע להבנות ויפתור את רוב המחלוקות. בואו בנפש חפצה. מדובר באנשים קשי יום, לא בטייקונים. לא יקוב הדין את ההר. מותר גם לתת לפנים משורת הדין. עשינו רק צדקה. גם אם יתנו קצת מעבר למה שמגיע".

    ח"כ שולי מועלם רפאלי, יוזמת החוק: "ישבנו לבקשת יו"ר ועדת הפנים דודי אמסלם, ח"כ דב חנין ואנוכי, עם משרד המשפטים, האוצר ורמ"י. לא התקדמנו כי רמ"י טוענים שהנושא לא חונה אצלם. משרד המשפטים בא עם הצעה שאנו לא יכולים להסכים לה – הקפאת מצב לפי 1961. כשהקרקע נמכרה ליזמים סוכם שהם יבנו 400 יחידות דיור, מתוכן 120 לתושבים. היום יש להם אישורים לבניית 1200 יחידות דיור, מתוכן 160 לעירייה ואפס לתושבים. מדובר ב-80 משפחות. המינימום זה לתת דיור לכל המשפחות. לאפשר לאנשים שגרים שם מ47' או 49' לקבל מה שמגיע להם".

    לבנה רצבי, גבעת עמל: "אמא לא ידעה קרוא וכתוב. אבא נהרג ביפו במלחמת השחרור. נותרנו 5 יתומים ואלמנה. גרנו בבית של 6 חדרים עם חצר ענקים בדמי מפתח על גבול יפו. עיריית תל אביב אמרון לאמא 'את גרה בחזית. ניקח אותך לעורף, מקום יותר טוב'. לקחו אותנו לגבעת עמל, לחדר גמלים. עכשיו אני נקראת פולשת. איך? 68 שנה במקום ואני פולשת? לא הציעו לי כלום. יש לי 300 מטר".

    שרון פרץ: "אני בתו של דוד אלפסי. אנחנו שם משנת 47. נזרקנו בדצמבר בפינוי אלים ואכזרי. נולדתי וגרתי שם. מאז הפינוי הילדים בטיפול פסיכולוגי. הרווחה איימו שיקחו לי אותם. אנחנו אנשים עובדים אבל השכירות שוחקת. בזמן הפינוי רון חולדאי אמר לי אני אעזור לך. עכשיו אומרים לי אין לנו אמצעים לעזור".



    0 תגובות